onsdag 21 januari 2015

en sak i taget


Tiden rinner iväg som sand mellan fingrarna. Jag står mitt i ett vägval och vet inte längre åt vilket håll jag vill gå. Ett tag hade jag en exakt bild av hur jag ville göra, men nu vet jag varken ut eller in. Vilja och förnuft är två skilda saker som på olika sätt påverkar mig i vilken riktning jag bör gå. Så länge jag kan minnas har jag drömt om nya platser, äventyr och minnen att spara i en ask för all framtid. Nu när flera av dessa ligger framför mina fötter börjar jag tveka. Tveka på om jag är den personen som skriker "YOLO" för full hals utan att bry mig om omvärlden. Nya steg i en värld jag vet så lite om betyder för mig även osäkerhet. Jag vet vem jag är, vad jag vill och vad som får min verklighet att betyda något. Samtidigt är jag nyfiken på vad som finns bortom tryggheten? Finns där allt jag någonsin önskat och drömt om eller har jag förändrats och lever min dröm precis nu? Jag är impulsiv, ingen tvekan om den saken, men är jag tillräckligt trygg i mig själv och min tillvaro för att våga kasta mig ut i det som ligger dolt för mig? Så mycket frågor för en sådan liten sak. egentligen. Jag har smått panik över att jag snart fyller 25 och knappt upplevt eller genomfört allt som jag en gång lovade mig själv.



en sak i taget, Alice.

en sak i taget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar