måndag 2 februari 2015

som en fågel fenix reser jag mig ur askan


Livet går vidare. Ibland hänger jag med och ibland finner jag mig själv förvirrad över min egen verklighet. Men jag försöker, jag försöker så mycket att bli sams med mig själv och inte grubbla på alla förändringar omkring mig. Samtidigt vill jag inget hellre än bara ha en lugn tillvaro. Många tankar om att "jag är fel" dyker upp titt som tätt. Jag fruktar så mycket, en rädsla för att inte vara tillräcklig - varken för de som ligger inlindade i bomull i mitt hjärta eller för mig själv.
Hur kan man älska någon annan innan man älskar sig själv? men jo, det kan man verkligen. För en människa som kan få upp ögonen för dig själv, utan att ställa krav, utan att böna och be - är en person som tror på dig. Som vet att du är älskvärd.

Jag tror att nu, när jag börjar få grepp om mig själv och allt jag bär med mig hela tiden och faktiskt vågar stå på mig och stå upp för vad jag tycker,
tänker och känner så reagerar alla runtom. Som om jag är någon form av rebell som blivit elak och trycker emot. Men jag är också en människa, som har lika rätt att finnas som vem som helst. jag är inget monster, jag är en fågel fenix som har brunnit ut och fötts på nytt med mer kraft och ork än tidigare. jag är stark! jag, den jag är, betyder också något. Trots det, möter jag motstånd. Lilla söta rara Alice som aldrig tidigare haft en åsikt eller erfarenhet värt att lyssna på, hur är det möjligt att hon sätter ner foten och tar plats?


Fuck it.

Jag ska sluta vara så naiv och tro att alla människor vill mig väl. Alla föds med både gott och ont inom sig, det gäller bara att välja rätt och hitta sin egen plats. De som valt ondska behöver jag inte ta någon skit ifrån. För vad har de att ge mig när jag ger kärlek? I.N.G.E.N.T.I.N.G
När någon går bakom min rygg har jag alltid varit förlåtande och förstående. Men nu är den tiden förbi. jag vill inte längre vara en slagpåse för människor som bejakar sin inre ondska. Jag tänker stå på mig och bita ifrån, visa världen att jag inte är någon liten lort som tillåter andra att behandla mig som de själva behagar.

A.L.D.R.I.G

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar