torsdag 13 oktober 2016

de som sagt att en inte kan bli redo för något - har aldrig varit redo.


Det var flera i min närhet som sa att jag inte skulle bli redo att ta nästa steg. Att en aldrig kan bli redo, det finns inget som heter att vara redo
"ska du vänta på att bli redo får du vänta resten av ditt liv"

De har inte varit helt redo.

Jag brukar dela upp mig själv i tre olika delar:
Kroppsligt - känslan i kroppen, pirr i magen, ont i muskler, ont i magen, svårt att få luft m.m
Tankar - frågeställningar, hur kommer det bli, vem är jag, hur är jag..
Känslomässigt - ledsen, arg, sårad, besviken, glad, lycklig, euforisk

Aldrig tidigare har jag varit med om att dessa tre har varit helt helt helt överens om något. Har jag haft känslan över att vara glad för något har ofta tanken sagt att jag inte behöver vara så löjligt glad över det där lilla. Eller vid pirret i magen har känslan varit kär fast tanken sagt åt mig att vara försiktig. förstår du?

I förra veckan föll alla delar in i samma, alla höll med varandra. och ett fullständigt lugn föll över mig, hela jag slappnade av och all oro jag haft försvann totalt.
Jag kände hur jag sträckte på mig, hur jag tänkte att det här kommer bli jättebra och känslan av glädje lindade sig runt hela mig.

kanske flummar jag, men jag har aldrig upplevt något liknande - NÅGONSIN!

Hur jag brast i tårar för att allt kändes så rätt, så klart, så förståeligt.

Jag är redo.

Jag är fullkomligt redo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar