efter nästan en vecka utan internet ringde jag till min leverantör. hamnade hos kundtjänst och den tekniska supporten - 4 gånger.
de gav mig samma förslag på hur jag skulle kunna lösa det själv. till slut sa jag
"men va fan, jag säger ju att jag har prövat ALLT. vad i helvete är det du inte fattar?"
o ja, även jag kan tappa tålamodet när jag upprepade gånger påpekar att det inte fungerar.
som svar fick jag: "ja.. då vet jag inte vad vi kan göra."
jag slängde på luren och skrek en mängd olika svordomar.
lugnade ner mig en aning, men var fortfarande trött och förbannad.
ringde igen och hamnade hos kundtjänst och avdelningen för uppsägning.
"jag har ringt er 4 gånger bara idag och ni verkar inte kunna fixa de här, jag vill säga upp skiten eftersom inget funkar och ni kan inte ens lösa de här åt mig. tänker fan inte betala för något jag inte kan använda."
"okej, nej jag förstår att du är upprörd och trött, skulle jag oxå vara.. vänta lite ska jag kolla en sak...
när började det krångla?"
"det har det fan gjort hela tiden sen jag skaffade det."
"men du, vilken modell har du?"
"den här... bla bla bla.."
"du, jag förstår att det inte funkar för dig. den modellen har vi dragit tillbaka eftersom den är föråldrad från 2010, den ska egentligen inte användas längre"
"o varför har ingen jävel sagt det till mig?!"
"det kan jag inte svara på..."
så efter lite utskällning fick jag ett nytt bredband utan kostnad och blir bjuden på månadskostnaden i ett år.
ibland är det faktiskt bra att stå på sig och hävda sin rätt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar